Image

VOC

Doorontwikkeling huisstijl

VOC verzorgt al sinds 1950 hoogwaardige technische opleidingen en managementtrainingen op het gebied van schadeherstel, carrosseriebouw en caravanherstel.
Met aanvullende praktijkopleidingen en her-, bij- en nascholingscursussen gegeven in de opleidingscentra in Assen, Boxtel en Nieuwegein die aansluiten op de ontwikkelingen in de branche en de beroepspraktijk.

Slide Slide Slide Slide Slide Slide Slide Slide Slide Slide

Illustraties in 5 segmenten

VOC, het nationaal opleidingsinstituut voor de schade- en carrosseriebranche wilde in 2018 de huisstijl vernieuwen waarin een duidelijke scheiding zichtbaar werd gemaakt in de vijf segmenten die zij bedienen: Autoschade, Caravan & Campers, Carrosseriebouw, Management & Klantrelatie en Veiligheid & Regelgeving.

Uitdagingen in deze opdracht kwamen o.a. door de transitie van de organisatie, de verschillende partijen in de samenwerking en randvoorwaarden zoals kleur-, beeld- en font gebruik.
We hebben een stijl ontwikkeld die in de structuur en symboliek modulair van opzet is. Typografie en kleurgebruik aanvullend op de bestaande, illustratief, stoer en herkenbaar voor de doelgroep.
Er zijn diverse off- en online middelen ontworpen zoals handleidingen, informatiebrochures en correspondentie- en wervingsmaterialen.

Een communicatiestijl die aansluit bij de het gangbare beeld van de branch maar er toch duidelijk uitspringt.